fredag 5 november 2010

Oj oj oj.....hjälp!!

För ett tag sedan flyttade det in en tant i huset på våningen under mig.

En natt när Jessica var ute ringde hon och sa att tanten var ute med sin katt mitt i natten och när hon sa att det var natten gick tanten in och lade sig.
Sen har jag vaknat en del nätter av att hissen åker upp och ner......

Förra veckan när jag går till jobbet tidigt hörde jag någon hosta till ( jag hoppade till )och där står tanten på väg ut i svarta natten i rosa morgonrock, hatt och hela rullatorn fullpackad med saker. Sa till henne att det var natten och hon frågor om någon kommer och hämta henne. Får henne till att åka upp och lägga sig.

Natten tills idag vaknar jag av att någon ringer på dörren när jag tittar ut genom mitt titthål ser jag tanten gå ner till sig. Det tar ett tag innan jag somnar för jag hör hur hissen åker upp och ner hela tiden.
Kl 5.20 hör jag hur hon sätter i sin nyckel i min dörr och försöker att låsa upp sen hör jag hissen igen. *PUST*
När det sen är dax att stiga upp kollar jag ut genom titthålet igen och då ser jag tanten sno grannens rullator och åker sen ner med hissen.

På väg till jobbet träffar jag hemtjänsten i trappen och säger att de måste hjälpa tanten NU, och att vi måste få lugn i trappen.

Vilken natt!!!

Stackars tant, så förvirrad och så stackars MIG =)

Hoppas allt går bra, tror de har tagit hand om henne idag men jag är inte helt säker.

Puss & Kram Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar