onsdag 18 januari 2012

Röda rosor & vita liljor

En tung dag....

Morfars begravning. Morfar var en människa av naturen, så en kista gjord i furu med massor av rosor och liljor ovanpå.

Det var en helt underbart vacker begravning som leddes av en präst som verkligen lagt ner tid på oss, våra ord om morfars liv & äventyr. Han skildrade vekligen morfars liv med magiska ord och väl valda psalmer =)
Tårarna som rann längs mina kinder över alla vackra ord.

Alla människor som kom dit för att stötta oss och ta farväl av morfar. Visste att morfar var en man som hade många vänner men inte så många.....

Tack alla ni som var där, prästen var den bästa jag träffat på. Hoppas jag får tillfälle att lyssna på honom igen under andra former.

Dagen blev först en tung dag men, minnesstunden efter bestod av så många fina ord om morfar då blev det en hel del glädje.

Prästens ord:
Inte tänka bakåt eller framåt.
Ta till vara på ögonblicket =)
Lev i nuet

Tack än en gång all ni som stöttat mig & min familj. Ni är guld värda!!!

Kram Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar