torsdag 15 juli 2010

Goda granne....

För ett eller kanske två (inte så noga) flyttade Hatem in i min trapp, en utländsk kille i 30-års åldern. En kväll när jag kände mig yr och mådde inte så bra ringde det på dörr, jag kikade ut genom titthålet men såg lite suddigt att det stod någon där. Utanför stod Hatem med en tallrik hemlagad mat, han pratade en massa på sitt språk och rätt som det var stod jag med tallriken i handen han nickar glatt och stänger dörren. maten såg ganska skum ut så jag åt inte den och satte sedan tallriken utanför hans dörr nästa morgon.

Förra veckan träffade han Jessica i min trapp och pratade på som bara den. Han bjöd då oss att komma till den restaurangen han jobbar på så skulle vi få middag där......

Idag ringde det på dörren och där stod han igen och började berätta att han varit på resa i Polen och då hade köpt öl och vin till Jessica & mig.
(han är inte lika glad i våra karlar, vi trodde ju han var intresserad av karlar!!)
Han frågade om han kunde springa ner till sig och hämta det och jag sa men det ska väl inte vi ha. Glad i hågen sprang han nerför trappan och kom tillbaka med ett flak öl och en flaska vin......
Där stod jag med allt i famnen och han säger hej då och går??
Är detta goda grannar eller?

Han är visst lika trevlig mot de andra i trappan och de som jobbar på Ronnebyhus kontor, blev ju lite konfundersam

Kram Nettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar